HELP MEE

DENK EN DOE MEE MET DE WERKGROEP VAN AMNESTY IN ROOSENDAAL/HALDERBERGE!

Hoe meer zielen…
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Maar ook: hoe meer zielen, hoe meer effect. Want hoe meer handtekeningen er worden gezet, brieven worden geschreven, geld wordt opgehaald enz., des te meer kans dat we de mensenrechtensituatie in de wereld kunnen verbeteren. Daarom zou het geweldig zijn als je onze werkgroep in Roosendaal/Halderberge wilt steunen.

Wat doet onze werkgroep?
Onze Amnesty-groep in Roosendaal/Halderberge bestaat uit 8 personen. De werkgroep komt regelmatig bijeen om de lopende activiteiten en projecten te bespreken. We maken plannen, verdelen taken en staan stil bij de inhoudelijke kant van ons werk.

Actieve achterban in Roosendaal/Halderberge
Naast de 8 werkgroepleden hebben we gelukkig een actieve achterban. Er zijn zogenaamde flexvrijwilligers die ons helpen bij acties en op evenementen. We hebben ca. 100 brievenschrijvers die meedoen aan de maandelijkse schrijfactie. En we hebben onze collectanten die eens per jaar 1 of meerdere avonden voor ons langs de deur gaan.

Wat kun jij doen?
Wij zijn een relatief kleine werkgroep in de gemeentes Roosendaal en Halderberge. Daarom zouden we graag in contact komen met mensen die met ons mee willen denken en/of met ons mee willen doen. Zodat we het werk voor de mensenrechten in Roosendaal/Halderberge beter onder de aandacht kunnen brengen.

Gastdocent voor Amnesty International
Ben jij een aanpakker, geïnteresseerd in mensenrechten en werk je graag met kinderen en jongeren? Word dan gastdocent voor Amnesty International.

Overvolle boten met vluchtelingen, buitensporig politiegeweld in Mexico. Kinderen en jongeren worden dagelijks geconfronteerd met allerlei mensenrechtenschendingen. Help jij ze het vermogen te ontwikkelen om die gebeurtenissen te begrijpen, er een mening over te vormen en zich erover uit te spreken?

Amnesty International heeft les- en actiematerialen voor het onderwijs ter beschikking. Als gastdocent ga je met deze materialen aan de slag op het basis- en voortgezet onderwijs. Je geeft minimaal 10 lessen per jaar op scholen die je zelf mag werven. De keuze is aan jou: benader scholen waar jij je thuis voelt.

Gastdocenten volgen één keer de training mensenrechten-educatie. Tijdens de trainingsdagen ligt het accent op de praktijk van het lesgeven volgens de principes van mensenrechteneducatie.
Kijk op: http://opschool.amnesty.nl/gastdocent naar de mogelijkheden en geef je op voor de eerstvolgende training.

Zijn de trainingen in Utrecht en Amsterdam voor jou te ver weg? Of heb je een andere vraag? Neem dan contact op met Ada Schneijderberg hans.schneijderberg@home.nl of met Jeanne Wouters jmccwouters@gmail.com, gastdocenten in Roosendaal.

Nieuwsgierig of je wat voor Amnesty kunt betekenen?
Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Klik op onderstaande link en ontdek welke rol bij jou past. Of je nu 5 minuten of 5 uur per maand vrij wilt maken voor Amnesty, je bent welkom!

Amnesty Roosendaal/Halderberge